Nadzieja na jutro
Istotą projektu „Nadzieja na jutro” jest kompleksowe wsparcie terapeutyczne dla dzieci i młodzieży przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej oraz w placówkach opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego oraz osób sprawujących rodzinną pieczę i dyrektorów placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego.
W ramach projektu Fundacja zaprasza na:
1. Pełną diagnostykę psychologiczną oraz pedagogiczną dzieci i młodzieży – a także wszystkie inne niezbędne analizy i wskazówki mogące mieć wpływ na dalszą pracę terapeutyczna i wychowawczą z danym dzieckiem.
2. Diagnostykę i terapię neurologopedyczną obejmującą m.in. diagnostykę i leczenie zaburzeń komunikacji u dzieci, opóźnionego rozwoju mowy lub zaburzeń komunikacji związanych z uszkodzeniem układu nerwowego, jąkania itd.
3. Terapię indywidualną nasi terapeuci pracują we wszystkich uznanych w psychologii paradygmatach: systemowej terapii rodzin, terapii poznawczo-behawioralnej i terapii psychodynamicznej, terapii uzależnień, stąd możliwość wyboru najbardziej efektywnej formy pomocy dla danej osoby.
4. Grupy socjoterapeutyczne to niezwykle efektywna forma pracy z dziećmi i młodzieżą, polegająca na cotygodniowych spotkaniach w odpowiednio dobranej grupie wiekowej. Dzięki poczuciu bezpieczeństwa i wsparcia uczestnicy mogą nie tylko uczyć się rozwiązywać swoje problemy, lepiej radzić sobie z emocjami, nawiązywać dobre relacje z rówieśnikami, ale również rozwijać siebie, swoje zdolności oraz dobrze bawić.
5. Poradnictwo specjalistyczne w tym preorientacja zawodowa, określenie predyspozycji psychofizycznych i pomoc w wyborze zawodu; wsparcie psychologiczne wychowanków w rozwiązywaniu problemów psychologicznych dotyczących aktywności społeczno – zawodowej, w szczególności zniwelowanie barier psychologicznych występujących u osób korzystających ze wsparcia, podniesienie ich kompetencji życiowych, umiejętności społeczno – zawodowych, wpływanie na poprawę ich relacji z innymi, komunikacji interpersonalnej. To działanie jest realizowane zarówno przez spotkania indywidualne z doradcą zawodowym jak i w ramach grup socjoterapeutycznych.
6.Terapię pedagogiczną dla dzieci z dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią, dysortografią.
7. Osobną grupę działań stanowią działania adresowane do osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą oraz dyrektorów placówek op.-wych. typu rodzinnego, są to konsultacje indywidualne, superwizje, warsztaty i terapia indywidualna, oraz wszelkie inne formy pomocy psychologicznej mogące wesprzeć te osoby w pełnionych przez nie rolach i funkcjach, podnosząc ich kompetencje zarówno zawodowe jak i osobiste.
WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH UDZIAŁEM W PROJEKCIE ZAPRASZAMY
INFORMACJE I ZAPISY POD NUMEREM
71 338 30 03
Projekt współfinansowany ze środków Urzędu Miasta Wrocławia.