Canti Spazializzati – cykl warsztatów i koncertów

Czym jest Canti Spazializzati?

W wolnym tłumaczeniu Canti Spazializzati to piosenki/dźwięk uprzestrzenniony. Mocno upraszczając, koncert na nagłośnieniu wielokanałowym różni się od zwykłego koncertu tym, że na regularnym koncercie dźwięk dobiega do nas z przednich kolumn z dwóch kanałów, gdzie dźwięk rozłożony jest równomiernie. Podczas koncertu na nagłośnieniu wielokanałowym słuchacz jest otoczony głośnikami, a tym samym dźwiękiem. Dodatkowo dźwięk ten może „wędrować” po głośnikach, co daje poczucie przestrzenności. Zapraszani przez nas artyści i kompozytorki zawsze prezentują nowe utwory dedykowane konkretnym przestrzeniom, w których organizujemy koncerty. W zeszłym roku najbardziej niecodzienna była przestrzeń (i otoczenie) wrocławskiego Planetarium, z kolei sala kameralna Impartu okazała się mieć akustykę wyjątkowo sprzyjającą pogłębionemu słuchaniu. Właśnie to jest dla nas najważniejsze – tworząca się pomiędzy słuchaczami i artystami wyjątkową więź wzajemnej ciekawości i otwartości. Uważne słuchanie zachęca nie tylko dalszych eksperymentów, ale i przełamania tradycyjnego podziału na widownię i scenę. Role słuchaczki, wykonawcy i kompozytorki coraz mocniej się mieszają i wzajemnie inspirują.

Warsztaty

W tym roku poza koncertami, dzięki dofinansowaniu z Urzędu Miasta Wrocławia przygotowaliśmy program czterech sesji warsztatowych, w trakcie których uczestnicy nabędą praktyczne umiejętności z dziedziny eksperymentu dźwiękowego. Nauczymy się samodzielnie tworzyć i budować analogowo-cyfrowe obiekty i instrumenty dźwiękowe, poznamy techniki pracy z komputerem jako studiem nagraniowym i narzędziem kompozycyjnym. Dowiemy się jak kreować przestrzeń dźwiękową przy pomocy wielokanałowego nagłośnienia, jak i samodzielnie zbudować taki system w domowych warunkach. Udział w warsztatach jest bezpłatny i otwarty, jednak z racji ograniczonej ilości miejsc prowadzimy zapisy i wybór zgłoszeń. Zależy nam na udziale osób, które są zdecydowane  na udział w pełnym cyklu warsztatowy, jak i będą chciały zaprezentować efekty swojej pracy podczas naszych koncertów.

Udział w warsztatach jest bezpłatny i otwarty, jednak z racji ograniczonej ilości miejsc prowadzimy zapisy i wybór zgłoszeń. W zgłoszeniach prosimy o krótkie uzasadnienie chęci udziału w warsztatach i opisanie swojego dotychczasowego dorobku muzyczno-dźwiękowego.

Zgłoszenia prosimy kierować na adres :

cantispazializzati@fundacjapozytywka.org.pl

Termin nadsyłania zgłoszeń: 22.02.2019

 

Dotychczasowe nagranie mogą Państwo znaleźć pod adresem:

https://soundartforum.bandcamp.com/album/canti-spazializzati-4

https://soundartforum.bandcamp.com/album/canti-spazializzati-3-cosmic-tones-for-menal-therapy

https://soundartforum.bandcamp.com/album/canti-spazializzati-2

https://soundartforum.bandcamp.com/album/canti-spazializzati-1

 

Harmonogram wydarzeń:

Warsztat/wykład – Ableton Live jako środowisko eksperymentu kompozytorskiego.

Miejsce: BWA Awangarda. Data: 2-3.03.2019. Prowadząca: Paulina Czerek

 

Koncert – Canti Spazializzati #5

Miejsce: BWA Awangarda. Data: 30.03.2019

Premierowe kompozycje: Beniovska, Piotr Bednarczyk

 

Warsztat/wykład – uprzestrzennianie dźwięku w technice ambisonics. Canti Spazializzati #6.

Miejsce: BWA Wrocław Główny. Data: 25.05.2019, godz. 10-16

Prowadzący: Dr inż. Paweł Małecki (Katedra Mechaniki i Wibroakustyki AGH w Krakowie)

Koncert – Canti Spazializzati #6.


premierowe kompozycje: Karolina Karnacewicz, Ryszard Lubieniecki

Miejsce: BWA Wrocław Główny. Data: 01.06.2019, g. 19:00

 

Koncert – Canti Spazializzati #7.

Miejsce: BWA Dizajn. Data: Termin podamy wkrótce

premierowe kompozycje: Hubert Kostkiewicz, Michał J. Biel.

projekcja filmu: Hans Fjellestad „Sounding the Space: Music For Architecture” (2014)

 

Warsztat / wykład – konstrukcja i budowa mobilnych systemów wielokanałowych.

Miejsce: BWA Dizajn. Data: Termin podamy wkrótce. Prowadzący: Mateusz Sabela, Jędrzej Borowski.

 

 Koncert – Canti Spazializzati #8.

Miejsce: Centrum Technologii Audiowizualnych. Data: 16.11.2019

premierowe kompozycje: Beniamin Głuszek, Kim Bartashian.

Projekcja filmu: Jacek Piot Bławut „How to destroy machines” (2017).

 

Warsztat/wykład – Modular Process Music / New Interfaces for Musical Expression.

Miejsce: Centrum Technologii Audiowizualnych. Data: 17.11.2019. Prowadzący: Krzysztof Cybulski.

 

W razie pytań zapraszamy do kontaktu: 71 338 30 03

 

Projekt współfinansowany ze środków Urzędu Miasta Wrocławia.

www.wroclaw.pl

Lubisz dźwięk PozyTYwki?
Zostań Wolontariuszem

Możesz sprawić by PozyTYwka grała dla każdego potrzebującego

Dołącz do nas w social media i graj razem z nami